ericakarlberg

2011-07-14
12:35:24

Böcker
Har inget att göra. Så jag tänkte passa på att ge er lite boktips! Jag läser lite sådär ibland när jag hittar bra böcker :)

Min favoritbok är Hungerspelen, det är en jätte spännande och även romatisk. Huvudkaraktären i boken är Katniss Everdeen, hon är en modig tonåring som tar han om sin syster och sin mamma efter hennes fars död. Men varje år vankas hungerspelen som går ut på att döda eller bli dödad. Två stycken ungdommar mellan 12-18, en kille och en tjej, från varje distrikt ska vara med och det är bara möjlig att en av dem KANSKE kommer tillbaka.
Det finns tre böcker, så börja läs! Jag lova att du inte kan sluta om du börjar.
Författare: Suzanne Collins



Jag gillar även Katarina von Bredows böcker. Det är kärleksböcker med stora känslor och förbjuden kärlek som skildras.


 

(Det här är några av dem.)

 

 

En annan bok som jag läser just nu som är lite kul är Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. På sin födelsedag kommer Allan Karlsson på att han inte vill dö på äldreboendet som han lever på just nu och bestämmer sig då för att rymma. Undertiden när man läser om allt konstigt och roliga saker får man reda på Allans bakgrund som är lite anorlunda ;)



Och så självklart älskar jag Twilight. Alla borde läsa dem cokså! xD Böckerna är bättre än filmerna, som det brukar vara :).

I Taket lyser stjärnorna är fruktansvärt bra.

Nu kommer jag tyvärr inte på fler... Så nu får ni rekomendera böcker till mig!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: